Charakteristika vzdělávacího programu:
Pracujeme podle Školního vzdělávacího programu, který se jmenuje "Se sluníčkem v zahradě".
Školní vzdělávací program (dále ŠVP) je sestaven podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Je rozdělen do čtyř integrovaných bloků. Každý blok vychází z jednoho ročního období. Hlavním úkolem ŠVP je rozvíjet osobnost dítěte, podporovat tělesné i duševní zdraví, motivovat jej k dalšímu poznávání a učení, učit děti žít ve společnosti ostatních, navozovat pohodu a spokojenost v prostředí, kde se denně nachází.
Vzdělávací program klade důraz:
- na individuální přístup ke každému dítěti
- na tvůrčí aktivitu a osobnost dítěte
- na emocionální a estetický prožitek dětí
- na individuální potřeby dětí a jejich uspokojování
- na hlavní vzdělávací metodu pro děti, kterou je hra
- na dětskou zvídavost při objevování světa kolem nás
- na propojení vzdělávacích témat a praktického života
- na plánování, pozorování a zpětnou analýzu metod činností v MŠ
- na spoluúčast s rodinou
Hlavní cíle:
- Všestranný rozvoj dítěte a podpora jeho přirozeného zájmu o učení a poznání.
- Osvojení si základních hodnot, na nichž je založena naše společnost.
- Podporovat samostatnost a schopnost projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí.
Dlouhodobé cíle:
- Záměrem naší mateřské školky je vytvářet pro děti klidné a pohodové prostředí v kolektivu kamarádů, aby se zde cítily spokojeně, šťastně a měly zde pocit bezpečí.
- Být průvodcem dětí na jejich cestě za poznáním. Chtěli bychom, aby samy objevovaly a tvořily estetické prostředí, obohacovaly svůj život novými prožitky, uměly se radovat z obyčejných věcí.
- Posilovat obratnost, tělesnou i psychyckou zdatnost, zajistit dětem zdravou stravu a pitný režim.
- Vytvořit jim laskavým přístupem a empatií podnětné prostředí k zajištění bezpečí a jistoty. Na úpravě a zdokonalování prostředí budou po celý rok spolupracovat všichni zaměstnanci.
- Doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni (vzájemná informovanost, spolupráce), usnadnit dítěti náročnou změnu, kterou je vstup do MŠ a následně ZŠ. Vytvářet prostředí s dostatkem podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a zájmu dívat se kolem sebe, naslouchat, objevovat.
- Vzbuzovat v dětech pocit důležitosti, zodpovědnosti a zdravého sebevědomí.