Charakteristika vzdělávacího programu:

Pracujeme podle Školního vzdělávacího programu, který se jmenuje                 "Se sluníčkem v zahradě".

Školní vzdělávací program (dále ŠVP) je sestaven podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Je rozdělen do čtyř integrovaných bloků. Každý blok vychází z jednoho ročního období. Hlavním úkolem ŠVP je rozvíjet osobnost dítěte, podporovat tělesné i duševní zdraví, motivovat jej k dalšímu poznávání a učení, učit děti žít ve společnosti ostatních, navozovat pohodu a spokojenost v prostředí, kde se denně nachází.


Vzdělávací program klade důraz:

  • na individuální přístup ke každému dítěti
  • na tvůrčí aktivitu a osobnost dítěte
  • na emocionální a estetický prožitek dětí
  • na individuální potřeby dětí a jejich uspokojování
  • na hlavní vzdělávací metodu pro děti, kterou je hra
  • na dětskou zvídavost při objevování světa kolem nás
  • na propojení vzdělávacích témat a praktického života
  • na plánování, pozorování a zpětnou analýzu metod činností v MŠ
  • na spoluúčast s rodinou

Hlavní cíle:

  • Všestranný rozvoj dítěte a podpora jeho přirozeného zájmu o učení a poznání.
  • Osvojení si základních hodnot, na nichž je založena naše společnost.
  • Podporovat samostatnost a schopnost projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí.

Dlouhodobé cíle:

  • Záměrem naší mateřské školky je vytvářet pro děti klidné a pohodové prostředí v kolektivu kamarádů, aby se zde cítily spokojeně, šťastně a měly zde pocit bezpečí.
  • Být průvodcem dětí na jejich cestě za poznáním. Chtěli bychom, aby samy objevovaly a tvořily estetické prostředí, obohacovaly svůj život novými prožitky, uměly se radovat z obyčejných věcí.
  • Posilovat obratnost, tělesnou i psychyckou zdatnost, zajistit dětem zdravou stravu a pitný režim.
  • Vytvořit jim laskavým přístupem a empatií podnětné prostředí k zajištění bezpečí a jistoty. Na úpravě a zdokonalování prostředí budou po celý rok spolupracovat všichni zaměstnanci.
  • Doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni (vzájemná informovanost, spolupráce), usnadnit dítěti náročnou změnu, kterou je vstup do MŠ a následně ZŠ. Vytvářet prostředí s dostatkem podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a zájmu dívat se kolem sebe, naslouchat, objevovat.
  • Vzbuzovat v dětech pocit důležitosti, zodpovědnosti a zdravého sebevědomí.
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky